روش های جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی و تبلت

  خراب شدن باتری امری کاملا طبیعی است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت اما راه‌هایی برای افزایش طول عمر باتری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود



استفاده از شارژر اصلی گوشی و تبلت

شارژرهای تقلبی اغلب شدت جریان خروجی استانداردی ندارند و نمی‌توانند نیاز باتری را در دریافت یکنواخت انرژی تامین کنند؛ از این رو باعث کاهش طول عمر باتری می‌شوند. اگر شارژر گوشی یا تبلت‌ شما خراب شده بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ زیرا در دراز مدت شارژر تقلبی به گوشی و تبلت شما آسیب خواهد زد و متحمل هزینه بیشتری خواهید شد.

 کار کردن با گوشی و تبلت هنگام شارژ ممنوع

بسیاری از ما به این نکته واقفیم اما به آن عمل نمی‌کنیم. یکی از دلایل اصلی خرابی باتری تبلت و گوشی استفاده از آن‌ها هنگام شارژ است. وقتی‌که از گوشی هنگام شارژ استفاده می‌شود عمل شارژ و دشارژ بصورت همزمان انجام شده و روند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شارژ گوشی و تبلت پس از طولانی مدت دچار اشکال خواهد شد.

 شارژ 100 درصدی گوشی و تبلت هرگز

نحوه صحیح شارژ کردن گوشی و تبلت از مهمترین عوامل جلوگیری از خرابی باطری گوشی و تبلت است. برای افزایش طول عمر باتری موبایل و تبلت هیچ وقت نگذارید شارژ گوشی و تبلت به زیر 15 درصد برسد و از آن طرف شارژ کامل اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می‌شوند. بهترین زمان برای جدا کردن گوشی و تبلت از شارژر، میزان شارژ 90 تا 95 درصد است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که گوشی و تبلت خود را تا 100 درصد شارژ می‌کنید و از آن بدتر به مدت طولانی در این وضعیت قرار می‌دهید باید منتظر خراب شدن باتری گوشی و تبلت خود باشید.

 سنگین نرانید

بسیاری از کاربران با گوشی و تبلت خود بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا انجام می‌دهند. یک بازی با گرافیک بالا قطعا اجزای زیادی از گوشی و تبلت را درگیر می‌کند که برای این فرایند به انرژی زیادی نیاز دارد. منبع تامین انرژی در گوشی و تبلت هم باتری است. بنابراین طبیعی است که با انجام بازی‌های سنگین به مدت طولانی، باتری گوشی و تبلت آسیب ببیند.


 

 گرما دشمن باتری گوشی و تبلت

یکی از دلایل مهم در خراب شدن باطری گوشی و تبلت گرما است. همیشه سعی کنید گوشی و تبلت خود را دور از مکان‌های گرم و نور مستقیم خورشید قرار دهید.

استفاده از شارژ فندکی را فراموش کنید

شارژرهای فندکی به دلیل اتصال به سیستم برقی خودرو، جریان متناوب و ناپایداری را تولید می‌کنند که همین امر روی عملکرد باتری تاثیرگذار بوده و باعث خرابی آن می‌شود.

ریکاوری باتری گوشی و تبلت

موبایل و تبلت و پیرو آن باتری موبایل و تبلت مانند هر دستگاه و قطعه الکترونیک دیگری به ریکاوری و استراحت نیاز دارند. برای اینکه طول عمر باتری گوشی و تبلت را افزایش دهید بهتر است در هفته به مدت 8 تا 10 ساعت گوشی و تبلت خود را خاموش نگه‌دارید.

 کالیبره کردن باتری گوشی و تبلت

شاید در باتری‌های نسل جدید، کالیبره کردن باتری اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما در صورتی‌که میزان نمایش درصد باتری گوشی و تبلت با میزان شارژ واقعی گوشی و تبلت متفاوت باشد، کالیبره کردن ضروری است.

برای مثال اگر روی گوشی شارژ باتری را 40 درصد مشاهده می‌کنید و به یکباره شارژ به 10 درصد برسد یا اگر هنگام شارژ درصد باتری یک مرتبه از 50 به 80 برسد، این‌ها نشان می‌دهد که باتری گوشی نیاز به کالیبره شدن دارد.

 خرید باتری گوشی و تبلت اورجینال

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ اما چه بهتر که خشت اول را هم درست بگذاریم. گفته شد خرابی باطری گوشی و تبلت امری طبیعی است و باید خرید باتری گوشی و تبلت پس از خرابی، از مراجع معتبر انجام شود؛ زیرا در صورتی که باتری اصل خریداری نشود تمامی راهکارهای مراقبتی ذکر شده در بالا بدون نتیجه خواهد بود.

640x358 (750x420)
9.67 KB